На 9-ти май 2011 в Хамбара носител на "железен орден за съвременно изкуство" 2011 стана доктор Галентин Гатев. Отличието се присъжда за: o „Другият аромат" , „Колоритът задължителен", Corpus Alienum", „Скрита триизмерност", „Вагон за особено внимание" , „В защита на твърдия материал" , „Движение с черна кутия", „Двигатели с регионално предназначение" - изложби, артистични дейности и акции, с които авторът изпробва как да се мисли немислимото и превръща невъзможното и безмисленото в реален продукт и действие, с което връща на творческия процес свободата на съотнасяне със света в неговото многообразие и абсурдност на взаимовръзките между предмети, явления и хора. o Артистична дейност, надхвърляща местните стереотипи за артист и изкуство и претенции за стойност, базирани на регионалния си произход и предназначение o Принос към българското, европейско и световно изкуство на 20-ти и 21-ви век БИОГРАФИЯ Д-р Гатев Ðîäåí ïðåç 1960 ã. â Òåòåâåí ÎÁÐÀÇÎÂÀÍÈÅ 1986 Çàâúðøâà, Ìåäèöèíñêè óíèâåðñèòåò Ñîôèÿ. 1992 Ïðèäîáèâà ñïåöèàëíîñò Äåðìàòîâåíåðîëîãèÿ. ÑÀÌÎÑÒÎßÒÅËÍÈ ÈÇËÎÆÁÈ 2010 „Êîëîðèòúò çàäúëæèòåëåí", Ãàëåðèÿ „Âúðõîâå", Ñîôèÿ (êàòàëîã) 1998 „Íåùî êàòî ñòàðà ïîïèâàòåëíà", ãàëåðèÿ „Âàøêîâÿê", Áåðëèí (êàòàëîã) 1996 „Corpus Alienum", â ðàìêèòå íà „Ñâèäåòåëñòâà. Ðåàëíàòà ðàçëè÷íîñò", Ñîôèéñêà ãðàäñêà õóäîæåñòâåíà ãàëåðèÿ (êàòàëîã) „Åäèíñòâåíî âúçìîæåí íà÷èí (ãàëåðèÿ–ïðè÷èíà, ðóäíèê–ñëåäñòâèå)", ãàëåðèÿ „Àòà Ðàé", Ñîôèÿ (êàòàëîã) 1995 „Ñêðèòà òðèèçìåðíîñò", Ôðåíñêè èíñòèòóò, Ñîôèÿ "Âàãîí çà îñîáåíî âíèìàíèå", ïåðîí 1 íà Öåíòðàëíà ÆÏ ãàðà Ñîôèÿ è íà âëàêà Ïëîâäèâ–Ñîôèÿ (êàòàëîã) „Èçêîâè ìè êîëêîòî ïîäêîâè ìîæåø", î-â â ð. ßíòðà, Ãàáðîâî „×àñò îò ïðîöåñà çà ïðîèçâîäñòâî íà ïå÷àòåí ïðîäóêò", Ôðåíñêè èíñòèòóò, Ñîôèÿ 1994 „ çàùèòà íà òâúðäèÿ ìàòåðèàë", äåìîíñòðàöèÿ íà çàâúðøåíèÿ ïðîäóêò è äîêóìåíòàöèÿ, ãàëåðèÿ „Ëåñåäðà", Ñîôèÿ (êàòàëîã) „ çàùèòà íà òâúðäèÿ ìàòåðèàë", Ìåòàëîîáðàáîòâàíå è çúáîïðîèçâîäñòâî ÀÄ, Áîòåâãðàä (êàòàëîã) „Îáíàðîäâàíå íà ñïåöèàëèçàöèÿ ïî îíêîäåðìàòîëîãèÿ", â-ê „Ñòàíäàðò", 13 ìàé 1994 ã. „Äåðìàòîëîãèÿ? Èçêóñòâî", Êàòåäðà ïî äåðìàòîâåíåðîëîãèÿ, Ìåäèöèíñêà àêàäåìèÿ, Ñîôèÿ (êàòàëîã) 2011 „Другият аромат", Национална художествена галерия, София ÑÚÂÌÅÑÒÍÈ ÈÇËÎÆÁÈ 2002 „Äâèæåíèå ñ ÷åðíà êóòèÿ" â ðàìêèòå íà „Áÿë íîðìàëåí ìúæ", êóðàòîð Âåíöèñëàâ Çàíêîâ, íåçàâèñèìî àðò ïðîñòðàíñòâî, Ñîôèÿ 2001 Äîêóìåíòà, Ìîíà, Äåòðîéò, ÑÀÙ 1999 „Äâèãàòåëè ñ ðåãèîíàëíî ïðåäíàçíà÷åíèå", êóðàòîð Ðîçà Ìàðòèíåç, â ðàìêèòå íà SITE Santa Fe Biennial, Ñàíòà Ôå, Íþ Ìåêñèêî, ÑÀÙ (êàòàëîã) 1998 „Äâèãàòåëè ñ ðåãèîíàëíî ïðåäíàçíà÷åíèå", êóðàòîðè Ðîáúðò Ôëåê, Ìàðèÿ Ëèíä è Áàðáàðà Âàíäåðëèíäåí, â ðàìêèòå íà Ìàíèôåñòà 2, Ëþêñåìáóðã (êàòàëîã) „Bulgariaavantgarde", êóðàòîð ßðà Áóáíîâà, „Êþíñòëåðâåðêùàò Ëîòðèíãåðùðàñå", Ìþíõåí, Ãåðìàíèÿ. (êàòàëîã) 1997 „Ôîòî- è âèäåîàðò îò Áúëãàðèÿ", êóðàòîð ßðà Áóáíîâà, ãàëåðèÿ „èôà", Áåðëèí; Åâðîïåéñêè êóëòóðåí öåíòúð, Åðôóðò (êàòàëîã) „Ðèñóíêè îò 1997-ìà", êóðàòîð Ðóåí Ðóåíîâ, ãàëåðèÿ „XXL", Ñîôèÿ 1996 „Áúëãàðñêî áëèö øîó", êóðàòîð ßðà Áóáíîâà, Áúëãàðñêè êóëòóðåí öåíòúð â Ìîñêâà (êàòàëîã) „Ïëàñòè÷åñêèÿò îáðàç íà 90-òå", êóðàòîðè Ñâèëåí Ñòåôàíîâ è Ðóåí Ðóåíîâ, Íàöèîíàëåí äâîðåö íà êóëòóðàòà, Ñîôèÿ 1993 „Òåðàïèÿ", ñòàðàòà ñãðàäà íà ïîùàòà â Ãàáðîâî ÈÇÁÐÀÍÀ ÁÈÁËÈÎÃÐÀÔÈß, ÏÎÑÂÅÒÅÍÀ ÍÀ ÈÇÊÓÑÒÂÎÒÎ ÍÀ Ä-Ð ÃÀÒÅ Anderson, Geneva. „Dermatologie? Kunst" (Äåðìàòîëîãèÿ? Èçêóñòâî), Neue Bildende Kunst, Nr. 6/1994 Ãåíîâà, Èðèíà. Äåðìàòîëîãèÿ? Èçêóñòâî, Êóëòóðà, 1994, ¹ 13. Anderson, Geneva. „Für einen Tag: Holz statt Stahl" (Çà åäèí äåí: äúðâî âìåñòî ñòîìàíà), Neue Bildende Kunst, Nr. 6/1994 Áóáíîâà, ßðà. Íåíóæíèÿò ïðåäìåò, Êóëòóðà, 1995, ¹ 4. Áóáíîâà, ßðà. Äîêòîðúò êàòî õóäîæíèê, Êóëòóðà, 1995, ¹ 33. Ðóåíîâ, Ðóåí. Ñêðèòà òðèèçìåðíîñò, Êóëòóðà, 1995, ¹ 50. Ïîïîâà, Äèàíà. Art Work, Êóëòóðà, 1996, ¹ 18. Ãåíîâà, Èðèíà. Îò êàòàëîãà äî êóðàòîðà, Êóëòóðà, 1996, ¹ 50. Ðóåíîâ, Ðóåí. Ðàçëè÷âàíå, Ëèòåðàòóðåí âåñòíèê, 1996, ¹ 39. Ðåñòàíè, Ïèåð. Èíòåðâþ íà Èâà Éîëîâà, Òðóä, 1996, ¹ 317. Hoffman, Justin. „Bulgariaavantgarde", Kunstforum International, Nr. 141/1998 Imdahe, Georg. „Sisyphos schlägt Purzelbaum" (Ñèçèô ïðàâè êúëáî) Frankfurter Allgemeine Zeitung, 4. Juli 1998, S. 41 Áàëêàíñêè, Êàìåí. Ìàíèôåñòà 2, Art in Ñòåôàíîâ, Ñâèëåí. Åâðîïåéñêîòî áèåíàëå è ðîäíèòå ïîâåäåí÷åñêè ïðàêòèêè, Art in Bulgaria, 1998, ¹ 55. Solakov, Nedko. "A Letter From Fleck, Gross; Posca, Claudia. „Manifesta 2" (Ìàíèôåñòà 2), Kunstforum International, Nr. 142/1998 Martinez, Rosa. "Manifesta 2" (Ìàíèôåñòà 2), Art Monthly, September 1998 Birnbaum, Daniel. "All Together Now" (Âñè÷êè çàåäíî), frieze, September-October 1998 Posca, Claudia. „Manifesta in Luxembourg" (Ìàíèôåñòà â Ëþêñåìáóðã), Kunstforum, Oktober-Dezember/1998 Crabtree, Amanda. "Manifesta 2" (Ìàíèôåñòà 2). Art Monthly, September 1998 Miller, Joe. " Cameron, Dan. "Looking for a Place" ( òúðñåíå íà ìÿñòî), ARTFORUM, November 1999 Reed, Arden. "Looking for a Place" ( òúðñåíå íà ìÿñòî), SITE Kutner, Janet. "An Artful Exploration" (Èçêóñíî èçñëåäâàíå), The Rugoff, Ralph. "Global Art Reaches Navrot, Migiel. "SF Biennial Goes Global" (Áèåíàëåòî â Ñàíòà Ôå èçëèçà ïðåä ñâåòà), The Sunday Journal North, Lopez, Ruth. "Reinventing the Color Wheel" (Ïðåîòêðèâàéêè êîëåëîòî íà öâåòîâåòå), Pasatiempo, Íèêîëàåâ, Ñòåôàí. Èäâà ðåä íà Ïàðèæ, Êóëòóðà, 2000, ¹ 14. Fresh Cream, Phaidon Press Limited, „Наблюдения над една година", Светлана Куюмджиева,в.Култура, 04.04.2011г. „Доктор в музея", Светла Петкова, в.Култура, 05.11.2011 |
Коледен концерт на The Strawberry Finns, 22.12.2024
-
[image: Коледен концерт на The Strawberry Finns, плакат на събитието]
Анджeлика: Онeзи блeстящи вълни, които мe обливат. Звукът на тишината.
Вкусът на п...
Преди 1 седмица
Няма коментари:
Публикуване на коментар