contemporary art in Bulgaria; contemporary art and Bulgaria; contemporary art of Bulgaria; contemporary art off Bulgaria; contemporary art beyond Bulgaria;

powered by ARTCHANNEL.BG

14 май 2010

Sofia Underground менте

From: yovo panchev <Date: Thursday, May 13, 2010, 6:11 PM



Уважаеми колеги, приятели, Екипът на ЦКД "Червената къща" своеволно и без каквато и да е свян организира фестивал Sofia Underground Chronicles. Смятам за редно да заявя, че това не е фестивалът Sofia Underground, с който се занимаваме Руен Руенов (поставил началото на фестивала за пърформанс през 1997г.) и аз (през последните 4 години). Изявата на ЧК е част от иначе чудесния фестивал / програма за изкуство "Изкуство в безтегловност", която вече няколко години дава сцена на дебютанти и т.н. Самият аз освен за последните няколко години, в които безрезервно и безкористно помагам на ЧК в дейността им свързана с визуални изкуства и тази година съдействах за някои събития в рамките на "Изкуство в безтегловност". За планирането на "електро-акустичен фестивал" озаглавен Sofia Underground Chronicles, обаче, не бях информиран, да не говорим за попитан, дали е редно да се ползва това име. Напротив, разбрах за случващото се вчера сутринта по фейсбук. На поисканото обяснение ми беше отговорено в тон, който ме кара да пиша този тип отворен донос, защото не съм фен на такива пасквили. Смятам, че етиката и колегиалността, особено в подтиснатата и маргинализирана културна сцена на страната е основно неписано правило. За мен, поне, това остава така. Затова и поради причината, че смятам допускането на тази, да речем, грешка за грозна и съм адски огорчен и обиден бих искал да се дистанцирам публично от екипа на "Червената къща" и мероприятието, което се провежда там. Защо смятам че това е грозна постъпка и фестивал-менте: 1. Името на фестивала, така наречената "глава" е същото. 2. Времето за провеждане на фестивала традиционно е май, уикенда на "Нощта на музеите". 3. Мястото е същото (защото миналогодишния фестивал имаше няколко събития в "Червената къща" 4. Създава се, или може да се създаде очакването, че аз легитимирам името като човек асоцииран не без основание с екипа на "Червената къща" и по-конкретно "Изкуство в безтегловност". С други думи: свил съм фестивала от Руен и си го правя самосиндикално в ЧК. 5. 8 от артистите (половината) от участниците в настоящото събитие са участвали в Sofia Underground 2009 и/или 2008г. 6. Нито аз, нито Руен Руенов, нито някои от другите, замесени в Sofia Underground, бяхме информирани за намеренията за подготвяне на тази проява, въпреки че съм в постоянен контакт с институцията. 7. Случайно или не, никой от нас не беше поканен на събитието титуловано на името на нашия фестивал, а трябваше да разберем това от хора на улицата и fb. (това не е аргумент в защита на тезата ми, а подигравка с мен, която добавям по-скоро за наративен финиш). За това, че нямаме възможност да организираме фестивала Sofia Underground, както по традиция през месец май се извиняваме. Ще се опитаме да има фестивал есента. Поздрави и извинения за загубеното Ваше време, на нас, то костваше години труд. Йово Панчев

__._,_.___

Няма коментари:

Последователи

железен орден кой какво и защо

you can't save me

може и така

нечовешко

малко съветски песни и красавици

съдбата си играе със съдбата на съдба

бейби,бейби,бейби

What do New York Couples Fight About

Jackson Pollock on John Cage

царевицата и кунст-а - акция на плажа

Her Morning Elegance / Oren Lavie

Jonathan Meese - tate modern london

music: Royksopp - Sparks