contemporary art in Bulgaria; contemporary art and Bulgaria; contemporary art of Bulgaria; contemporary art off Bulgaria; contemporary art beyond Bulgaria;

powered by ARTCHANNEL.BG

Последователи

08 април 2013

VI АНТИСТАТИК Фестивал за съвременен танц и пърформанс 15 – 21 април 2013, София




VI
АНТИСТАТИК
Фестивал за съвременен танц и пърформанс
15 – 21 април 2013, София
профилът е важен 



Фестивалът за съвременен танц и пърформанс „Антистатик" изгради вече своя профил на платформа за категорични артистични позиции. А какъв е всъщност този неуловим материал на артиста – собствената му индивидуалност? Как тя взаимодейства и се изразява с движение, слово и звук? Това са водещите въпроси на организаторите „Брейн Стор Проджект", Център за култура и дебат „Червената къща" и Асоциация „Информбюро" в тазгодишното, шесто поред фестивално издание. Между 15 – 21 април то ще срещне софийската публика с новатори на българската и международна сцена на съвременния танц и пърформанс, за да изследват заедно новите й очертания. 
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс „Антистатик" 2013 се осъществява с подкрепата на Гьоте-институт в България и в подкрепа на кандидатурата на София за Европейска столица на културата 2019. Реализира се с финансовото съдействие на NATIONALE PERFORMANCE NETZ (NPN) – Фонд за международно разпространение на танцови проекти със средства на Федералното министерство за култура и медии по решение на немския парламент, Германия. 
Партньори:
 Платформа „Нови драматургии", Театрална работилница „Сфумато" и Културен център на СУ „Климент Охридски".




ПРОГРАМА




13, 14, 15 април, различни точки из града 
Зимон Румел (Германия)
BROKEN DANCEFLOORS / ФРАГМЕНТИ ТАНЦОВ ПОД 
simon rummel2

13, 14, 15 април, различни точки из града Зимон Румел (Германия) BROKEN DANCEFLOORS / ФРАГМЕНТИ ТАНЦОВ ПОД 
артистична акция в градско пространство 

З
емните настилки в градското пространство най-често се правят с оглед на това да са максимално функционални. Големи пространства (напр. тротоари, алеи и т.н.) се покриват със стандартни плочки или модули, които трябва да са стабилни, с проста геометрична форма, издръжливи на всякакви климатични условия и да изглеждат горе-долу еднакви. Но с времето и по най-различни причини, зависещи от случващото се на самото място, тези настилки постепенно се рушат и начинът, по който това става, отразява малките истории на всяко едно място. В акцията „BROKEN DANCEFLOORS"/ФРАГМЕНТИ ТАНЦОВ ПОД" Зимон Румел запечатва техните очертания с танцови стъпки върху специални повърхности. Накрая запечатаните следи ще могат да се видят в специална изложба с творби от това „танцувално рисуване" из града. 
Зимон Румел е музикант и композитор от Германия. Завършва Музикалната академия в Дюселдорф, свири на орган и дирижира църковни и училищни хорове. Композира и за театрални и танцови компании. Занимава се също с експериментална музика, като през 2003 г. съосновава ансамбъл „Fantasmofonika". Въз основа на експерименти с микротоналност и стъклена музика създава мащабни композиции. През 2010/11 г. конструира микротонална калейдоскопична машина-орган, наречена „Учение за хармонията". През 2011 г. получава в Люксембург Наградата за изкуство на името на Робер Шуман. Прави различни пърформанси в музеи и публични пространства. Живее и работи в Кьолн. Наскоро основава „Simon Rummel Ensemble" за камерна музика. 

Следете акцията BROKEN DANCEFLOORS / ФРАГМЕНТИ ТАНЦОВ ПОД на: 
13 април (събота), 19 ч. - Орлов мост (на самия мост) / 20 ч. - Подлез на метро спирка СУ „Климент Охридски"
14 април (неделя), 11 ч. - Градинката пред Народния театър / 17 ч. - пред Народно събрание
15 април (понеделник), - 11 ч. пред Министерство на културата / 18.30 ч. - 
пред СУ „Климент Охридски"
идея и изпълнение: Зимон Румел
времетраене: 20 мин.


16 април, Център за култура и дебат „Червената къща", зала „Гъливер"
Изложба: BROKEN DANCEFLOORS / ФРАГМЕНТИ ТАНЦОВ ПОД 
simon rummel3

(16 – 21 април 2013)
Откриване: 19 ч. 
Вход свободен.

Гостуването на Зимон Румел се осъществява с подкрепата на Гьоте-институт в България.




15 април, 19 ч. , Театрална зала на СУ, Ректорат
Естер Саламон (Унгария/ Германия)
DANCE FOR NOTHING / ТАНЦ ЗА НИЩОТО
+foto Salamon Dance for Noth 20 Ezster1
Photo Dance for Nothing, Eszter Salamon, ©Alain Roux 


"DANCE FOR NOTHING"/ „ТАНЦ ЗА НИЩОТО" е соло на една от водещите фигури в съвременния танц и пърформанс Естер Саламон. В него тя изпълнява музикалната композиция „Лекция върху нищото" (1949) на легендарния американски композитор Джон Кейдж и същевременно танцува, поставяйки си за цел да създаде хореография от движения съпоставени с текста на композицията и изгражда един свободен и същевременно виртуозен поток от движение. Той следва желанието за изпразване на движенията от преднамереност. В Dance for Nothing" танцът трябва да е автономен и в нито един момент да не илюстрира или коментира текста." Естер Саламон 
Естер Саламон е хореограф, танцьор и пърформър от Унгария, установена в Берлин. След като завършва обучението си по класически танц в Националната танцова академия в Будапеща, от 1992 г. тя започва да работи във Франция с редица хореографи. От 2001 г. създава предимно солови и авторски групови представления с изключителна интердисциплинарна насоченост, сред които "What A Body You Have, Honey" (2001) и "Giszelle" (2001) в сътрудничество с Ксавие льо Роа, филм-хореография "AND THEN" съвместно с Бояна Цвеич, концерт-пърформанса "Without You I Am Nothing" (2007) заедно с Лукас Минкус и Рамон Поцо, "Dance#1/Driftworks" (2008) съвместно с Кристин де Смет, "Tales of the Bodiless" (2011) заедно с Бояна Цвеич, Сендрик Дамбрен и Тере Темлиц и др. Нейната работа редовно се представя на международни фестивали в Европа и Азия, сред които Kunstenfestivaldesarts в Брюксел, Steirischer Herbst в Грац, Авиньонския фестивал във Франция, Impulstanz – Виена, Tanz im August в Берлин и др. 
концепция и изпълнение: Естер Саламон 
музика: 
Джон Кейдж
мениджър: Александра Велензик 
копродукция: DANCE 2010, 12. Международен фестивал за съвременен танц (Мюнхен, Германия), Festival Next (Валансиен, Франция), Far – Фестивал за изпълнителски изкуства (Нион, Швейцария), TanzWerkstatt Berlin/Tanz im August (Берлин, Германия) с подкрепата на: National Performance Network финансирана от Германската федерална културна фондация и Botschaft (Berlin)

ksbblau_200 logo NPN color
благодарности на: Шайна Ананд и Ашок Сукумаран/Camp, Бояна Цвеич, Резиденция Paf-St. Erme, Ян Рицема 
времетраене: 80 мин. (включва разговор с публиката)
вход: 
10 лв.
за студенти на СУ: 
7лв.
Гостуването на продукцията се осъществява с подкрепата на Гьоте-институт в България.

На английски език. 




16 април, 20 ч., Център за култура и дебат „Червената къща"
Мирослав Йорданов (България)
medea
IMG_0915_DxO
Photographer Rosen Donev ©
medea се случва в опустошен свят населен с фантомни образи и фрагменти, в които звучи ехото от мита. Свят на остатъци, в който тялото се явява като краен образ на кризата – в точката на пресичане на спомени от програмираната му тленност и момента на неговото изличаване. Спектакълът носи ексцентричен усет към движението и формата в пространството, създаден от срещата между скулптура Никола Борисов, участващ като изпълнител, и новото откритие за съвременната танцова сцена - Мирослава Захова.

Мирослав Йорданов е художник и психолог по образование. През 2008 г. стартира свой дългосрочен проект за създаване на камерни представления в областта на съвременния танц и физическия театър, в хода на който е реализирал досега «VOID"; «DUCTUS – ръководство за езда на мъртви конe"; «SLIT – Мишима и Св. Себастиан», «Ecorche" и др. Практикува като хореограф, психолог и визуален артист в София.
драматургия, хореография и костюми: Мирослав Йорданов изпълнение: Мирослава Захова и Никола Борисов музика: Юрий Бонджуковосветление: Ралица Тонева асистент: Елена Димитрова
копродукция: Kinesthetic Project, галерия "Графит" и "Структура" ЕООД, спонсорирана от Протех АД.
medea е част от кандидатурата на Варна за европейска столица на културата през 2019 г. и се подкрепя от Община Варна чрез програмата за финансиране „Варна – територия на творчество".

времетраене: 60 мин. 
Вход: 
8 лв.




17 април, 19 ч., Театрална зала на СУ, Ректорат
Джи Е Лим (Южна Корея/ Германия)
RАW MATERIAL /
생소한  / СУРОВ МАТЕРИАЛ
Foto 10
Photographer: Jee-Rack Lee ©


В "RАW MATERIAL"/ „СУРОВ МАТЕРИАЛ" традиционният전통의 корейски танц 전통의 се пресреща със съвременната персонална идентичност정체성на изпълнителката Джи Е Лим в нейните лични разбирания за него. В него тя прави опит да използва традиционната корейска танцова формаи елементи от културата като средства за изследване на нови начини на използване на тялото за източник на идеи. Как може една културна парадигма да бъде наново интерпретирана в друга културна среда? Какви нови възможности се отварят в този непрекъснат процес на пренареждане, пресъздаване и деконструиране? Като изходна точка на представлението Джи Е Лим взима традиционен корейски ритуал, който се извършва и до днес на първия рожден ден на детето, съответстващ на българския прощъпулник. „"RАW MATERIAL"/ „СУРОВ МАТЕРИАЛ" е минималистично и същевременно поетично танцово представление, изпитващо измеренията на авторското присъствие, оригиналността и срещата между кодовете на традицията и съвременността в тялото. 
Джи Е Лим получава образованието си по традиционен корейски танц и специализира съвременен танц, като завършва и програмата SODA – Соло/Танц/Авторство към Университета за изкуства в Берлин. Работата й "Co-lab: Seoul-Berlin" е селекционирана за програмата „Развитие на млади артисти" и „Изгряваща звезда" на HanPac (Център за изпълнителски изкуства Hankuk, Корея). С нея участва и на Токийската танцова платформа „Изгряващи артисти" 2012. През същата година солото й "RАW MATERIAL"/ „СУРОВ МАТЕРИАЛ" е представено и на SPAF - Сеулски Фестивал за изпълнителски изкуства, най-мащабното и значимо международно събитие в театъра и танца в Корея. Следващият й проект „After a Body Left the Landscape" е поканен на фестивала Nakt unfinished в Хамбург. Джи Е Лим е съосновател на артистичната група Co-Lab Project Group (Сеул/ Берлин), която работи в посока на интердисциплинарността и артистичното сътрудничество. 
концепция и изпълнение: 
Джи Е Лим
звукова среда: 
Киан Байани
времетраене: 
50 мин. 
Вход: 
10 лв.
За студенти на СУ: 
7лв.



18 април, 19 ч. Театрална работилница „Сфумато"
Вили Прагер (България/ Германия)
THE VICTORY DAY / ДЕНЯТ НА ПОБЕДАТА

The victory day-pic-Marion Borriss

"THE VICTORY DAY" (или "ДЕНЯТ НА ПОБЕДАТА" по песента на руския естраден певец Лев Лещенко от 70-те години) изследва образа на „революцията" като сценично събитие. То вкарва в зрелищна игра знаци на политически и обществени революции от изминалия век до днес, преоткривайки тяхната театралност през добре познати трикове и средства на театралния апарат. Така революцията се оказва автоматизирана машина, задвижвана от състояния на ентусиазъм и разочарование. Опитвайки се да ги предаде и на публиката, представлението манипулира нейните възприятия и роля, провокирайки я да бъде „за" или „срещу" случващото се на сцената. Възможни ли са все още революции днес, когато тяхната театралност изглежда е станала водеща и ги превръща в „спектакъл"? 
Вили Прагер завършва театралното училище „4хС" в София, „Сценични синтетични изкуства" към Пловдивския университет и програмата SODA – Соло/Танц/Авторство към Университета за изкуства в Берлин, стипендиант на DanceWEB, резидент в Tanzquartier, Виена и др. Съосновател е на артистичния колектив „Брейн стор проджект", на балканската мрежа Номадска танцова академия и е част от множество местни и регионални инициативи в съвременния танц и пърформанс. Работил е с български и международни артисти като Галина Борисова,Николай Георгиев, Дейвид Замбрано, Deufert&Plischke, Томас Леман, Иво Димчев, Марен Щрак и др. Негови работи са показвани на международни фестивали, сред които Tanznacht към Tanz im August в Берлин, eXplorе Dance в Букурещ и др. „The Victory Day" е част от селекцията на фестивала „Tanztage" 2013, Берлин.
идея и реализация: 
Вили Прагер
в сътрудничество с Ива Свещарова
изпълнение: Ива Свещарова, Джи Е Лим, Вили Прагер
музика: Емилиян Гацов-Елби
драматургичен консултант: Ангелина Георгиева
консултант: Галина Борисова
продукция на Tanztage / SOPHIENSÆLE и HZT Berlin, с подкрепата на Гьоте-институт в България
времетраене: 60 мин. 
Вход : 
8 лв.
Гостуването на продукцията се осъществява с подкрепата на Гьоте-институт в България.
На български и английски език.



19 април, 20 ч., Център за култура и дебат „Червената къща", Червена зала 
Серджу Матис/ Влайку Голчеа ( Румъния/ Германия)
DUET / ДУЕТ

Duet12

В „DUET" / „ДУЕТ" изпълнителите са обкръжени от микрофони, колони, инструменти и от собствения си глас. Музиката добива осезаемо присъствие и като че ли постепенно започва да контролира телата, да манипулира емоциите или да определя атмосферата. Тя успява да поведе изпълнителя през различни състояния и с песен след песен, изпети като отделни номера, да му придава различни лица. Напрежението между музиката и изпълнителя спада посредством танца. Музиката отново успява да накара танца да се случи.
Серджу Матис завършва „Танц" в Хореографското училище в родния си град Клуж-Напока/ Румъния, а после и Танцовата академия в Манхайм като стипендиант на Танцовата фондация „Биргит Кайл". Професионалната му кариера започва в Танцтеатър – Нюрнберг, където работи с редица изтъкнати хореографи. От 2008 г. живее в Берлин, където сътрудничи между другото с Colette Sadler-Stammer Productions, създава собствени продукции (Human Nature, Landing, ThreeDoors.Search, Ending-dong, doom room, Duet и др.) и участва в представления на световноизвестната компания на хореографката Саша Валц - Sasha Waltz & Guests.

от и с: 
Серджу Матис и Влайку Голчеа 
реализиран с подкрепата на Moving Romania Festival, Потсдам/ Германия и на Румънска асоциация за промотиране на изпълнителските изкуства, fabrik Потсдам, ICR, CNDB и Фондация „Роберт Бош". 
Времетраене: 50 мин.
Вход : 
8лв.
Гостуването на продукцията се осъществява с подкрепата на Гьоте-институт в България.



20 април, 19 ч. Център за култура и дебат „Червената къща", Червена зала 
Дискусия: 
КАКВО СЕ СЛУЧВА СЪС СЪВРЕМЕННИЯ ТАНЦ И ПЪРФОРМЪНС В БЪЛГАРИЯ ДНЕС?

Разговаряме за тенденциите в независимите изпълнителски изкуства у нас. Какво е да си артист извън държавната система днес? Дали и по какъв начин държавната и общинската културна политика имат за свой приоритет развитието на независимия съвременен танц? Има ли пространство за среща между държавната културна политика и свободното артистично изразяване? Как изглежда бъдещето?
С участието на представители на държавни и общински културни институти, културни оператори, артисти, практици и теоретици в съвременните изпълнителски изкуства.
Модератор: 
Цветелина Йосифова
На български език.
Вход свободен


20 април, 21.30 ч., Център за култура и дебат „Червената къща", Червена зала
KARPOV NOT KASPAROV (Румъния)
концерт на Едуард Габия и Валериу Боркош
KARPOV NOT KASPAROV

Музикална игра на акция и реакция между ударни инструменти и винтидж синтезатор. Стартира като проект между артисти от визуалните изкуства и съвременния танц. Резултатът е експериментално шоу между хореография, театър и музика на живо. 'Karpov not Kasparov' често са свирели на доста необичайни места като бръснарница, старчески дом, библиотека или тоалетна на ресторант. 
През 2011 г. лейбълът LocalRecords издава EP със заглавие „Soundtrack for a Game of Chess", който със своето ретро-електро-траш звучене и реминисценции от джаза, класическа и етно музика бива определен за една най-добрите музикални композиции за годината от Radio Romania Cultural и Radio Europa Libera. Селекциониран е в листата на Ню Йоркското радио WMFU и е обявен за "албум на месеца" от сп. Vice Magazine. От 2012 г. 'K not K' започват да се представят със серия концерти из Европа, като са свирили в Будапеща, Виена, Берлин и др.
 
Едуард Габия е 
хореограф и изпълнител, основно име в румънския съвременен театър. Завършва Хореографското училище „Флория Капсали" в Букурещ. През 1998 получава стипендия и учи във Виена с американския хореограф Уали Кордона. Сътрудничи си с много европейски танцови артисти, сред които deufert+plischke, Томас Беман, Борис Шармац и др. В собствените си работи често изпитва границите на физическия опит във времето. В собствената му работа го тегли експериментът с изследване границите на физическото и играта с представата за време. Негови авторски представления са показвани на основни фестивали из Европа като ImpulsTanz във Виена, Авиньонския фестивал и др. Той е редовен гост на «Антистатик», като през 2009 г. представя солото си «My Brut Material – Your Performance", а през 2011 гостува с пърформанс-инсталацията „EIO" – съвместен проект с Драгана Булут и Мария Баронча, отличен с европейска награда за млади хореографи Jardin d'Europe за 2010 г. 
Валериу Боркош е визуален и музикален артист от Букурещ. 

Времетраене: 70 мин.
Вход 8 лв



21 април, 19 ч., Театрална работилница „Сфумато"
Дани Браун (САЩ / Германия)
HOW DO YOU IMAGINE THE DEVIL? / КАК СИ ПРЕДСТАВЯТЕ ДЯВОЛА?

DKBSchmidt_1212227545 DKBSchmidt_1212227458

„HOW DO YOU IMAGINE THE DEVIL?"/ „КАК СИ ПРЕДСТАВЯТЕ ДЯВОЛА?" е необичайно соло на едно от най-новите имена международната танцова сцена, което прикова вниманието върху себе си - Дани Браун. В него тя кани специален гост на сцената – самия Дявол. Изкушена от безкрайната му енергия да се превъплътява, да твори и разрушава, артистката се впуска в игра на непрекъснати метаморфози и изпитва до къде може да тласне границите на актьорското изпълнение, общуването с публиката и сцената като пространство на „символен ритуал". „Как си представяте дявола" е едно от "най-горещите" шоута на международната сцена на съвременния танц и пърформанс, едновременно слисваща и атрактивна игра на идентичности, граници и представи за „позволеното", на възможностите и фикциите на реалното. „Как си представяте дявола"е част от селекцията на фестивала Tanztage 2013, Берлин. 
Дани Браун е родена и израснала в проблемен град в северната част на щата Ню Йорк (САЩ). След поредица от, да кажем културен обмен, тя завършва „Танц и хореография" в Университета на Вирджиния, както и специализация по танц в ArtEZ, Колеж по изкуствата в Арнем, Холандия. Тя е съосновател на творческия колектив FINGERSIX и автор и изпълнител на солови и групови представления между танц, театър и пърформанс, като работи в сътрудничество с редица хореографи, между които и Иво Димчев. Изявява се и като драматург, а също така и преподава в престижния К3 Център по хореография в Хамбург.. 
хореография/танц/изпълнение: 
Дани Браун гост-изпълнител: Гаел Клейно
композитор и вокален ментор: 
Алесио Кастелачи
светлинен дизайн: Хенинг Егерс
продукция на: FINGERSIX и Kampnagel Internationale Kulturfabrik Hamburg | DanseFestival Barents 2013 
с подкрепата на: Hamburgische Kulturstiftung, K3 Tanzplan Hamburg, LePacifique Centre Choreographic (Гренобъл, Франция), Surviving Dance: Politics + Economics + Art, Garage 29 (Брюксел, Белгия), TRYangle (Марсилия, Франция), ImpulsTanz Festival (Виена, Австрия).

Гостуването на продукцията се осъществява с подкрепата на Гьоте-институт в България.
времетраене: 60 мин. 
вход: 
10 лв.
На английски език. 

Можете да закупите фестивален билет за всички представления от програмата за 45 лв.
Следете ни на: antistaticfestival.org, Фейсбук профила ни www.facebook.com/Antistaticfestival и в Twitter: @AntistaticFest



__._,_.___


[elektrik_bg] is powered by:

VENTSISLAV ZANKOV contemporary art foundation
http://foundation.zankov.info


Art and Bulgaria
http://art-bg.blogspot.com/


[elektrik_bg] more info on: http://zetmag.org/elektrik_bg
moderator:ventsislav zankov
http://zankov.info




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

Няма коментари:

железен орден кой какво и защо

you can't save me

може и така

нечовешко

малко съветски песни и красавици

съдбата си играе със съдбата на съдба

бейби,бейби,бейби

What do New York Couples Fight About

Jackson Pollock on John Cage

царевицата и кунст-а - акция на плажа

Her Morning Elegance / Oren Lavie

Jonathan Meese - tate modern london

music: Royksopp - Sparks