contemporary art in Bulgaria; contemporary art and Bulgaria; contemporary art of Bulgaria; contemporary art off Bulgaria; contemporary art beyond Bulgaria;

powered by ARTCHANNEL.BG

30 юни 2007

Стефан Oldenburg или Claes Николаев?

описанието и снимката/фотомонтажа/ на работата на Стефан Николаев са взети от /не знам как да го кажа и дали е вярно/ официалния сайт на българското участие на Венецианското биенале 2007 -там, съвсем нормално е българия да е с малка буква - като нарицателно, пък и след данданията - откривания, дебати... кой ще се седне да се занимава например да сложи снимка на реализираната работа на Николаев вместо нескопосания фотомонтаж, който е там/в сайт-а/ и към днешна дата - 30.06.07.


цитат от сайта:

Стефан Николаев

В центъра на открития двор върху някогашен кладенец Стефан Николаев превръща един ежедневен обект в монумент. Триметровата горяща черна запалка е излята в метал и вечният й огън се превръща в знак за нещо безвъзвратно загубено. Темата за правото на свободен избор, бунта на индивидуализма, еманципацията и противопоставянето на ограниченията, които през 20 в. са намерили израз и в тютюнопушенето, като жест на лична свобода са застъпени в цяла серия от предишни работи на автора. Във филма Sickkiss, 2006 двамата герои – възрастен мъж и младо момиче, общуват чрез цигарения дим, като кино метафора на неизказаното, на съблазънта и на саморазрушението. Стефан Николаев принадлежи едновременно и на френската и на българската художествена сцена и играе важна роля в създаването на един двупосочен обмен, който все повече характеризира процесите в българското изкуство


и ето сега пряката визуална, пък и не само, еднопосочна връзка между Claes Oldenburg и горепосочения автор


Щипка
Claes Oldenburg

Cor-Ten steel with stainless steel base
1976 (Pop Art)


Claes Oldenburg 1971

мистрия



а с този бинокъл на Oldenburg от 1991 година можем да се опитаме да обединим смислово и визуално "очичките" на Иванов и подхода на "увеличаване на ежедневните предмети" при Николаев.

за накрая: Нищо чудно академичното ни художествено образование да не се занимава с преподаването на подобни течения/поп арт/ и техни представители в скулптурата като Oldenburg. Най-вероятно и няма кой да преподава такава материя.
Обидното е в случая или миловидното невежество, или това, че ни правят на ИДИОТИ с липсата на прилагане на каквито и да било смислени критерии от диапазона на изобразителното изкуство, зад което застават репрезентативните ни държавни институции в областта на изкуството и културата.

P.S. в google можете да откриете още много визуални материали от реализациите на Oldenburg, стига да знаете, че такова "животно" има, както и как горе-долу се пише - и ако не знаете точно как - гугъл ще ви подскаже деликатно, като ви попита - do you mean "Oldenburg"

2 коментара:

Анонимен каза...

Интересно от друга страна е защо в официалния сайт на българското участие във Венеция наистина няма фотодокументация на реализираните творби (поне аз не го откривам).Но пък това инфо се взима от www.artcontent.de/kunstforum/01_home/; отивате вляво на im focus: Biennale Venedig ;след това вдясно горе Rundgange-Stadtraum и виждате България например.
Това е по-сложен, но поне един възможен начин. А и е по-честно към стила да се правят нещата по-сложно нали?
Николай Шушулов

Анонимен каза...

намерих ги снимките - не малко, доста по-сложничко е, но поне може да се види от различни страни как изглежда ситуацията.
на така наречения официален сайт има също >> работи >> в края на всеки текст за съответния автор има линк >>image>> и виждаш картинка
честито

Последователи

железен орден кой какво и защо

you can't save me

може и така

нечовешко

малко съветски песни и красавици

съдбата си играе със съдбата на съдба

бейби,бейби,бейби

What do New York Couples Fight About

Jackson Pollock on John Cage

царевицата и кунст-а - акция на плажа

Her Morning Elegance / Oren Lavie

Jonathan Meese - tate modern london

music: Royksopp - Sparks